Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.10.2013 20:26 - Песен за приятели Българин!
Автор: poveda Категория: Забавление   
Прочетен: 1102 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 03.03.2014 15:15



imageПриятелството – необятната тема на всички времена. Всеки си задава в даден момент от живота въпросът дали съществува или не приятелството. Щастливци са онези, които са го открили. Безспорен факт е, че е рядкост да има истинско приятелство, достойно за възхищение или възпяване в песен.

Слушам всякаква музика. Не подбирам. Прави ми впечатление, че темата за приятелството е също толкова често срещана в песните, колкото любовта. И като се замисля за песни за приятели, най-ясно в съзнанието ми се появява едно голямо име в музикалния бранш и едно запомнящо се заглавие – Тоника и „Здравей, как си приятелю!” Интересна е историята на лирическите герои в сюжета на песента. Стари приятели, които не са се виждали скоро и си припомнят кой от какво се е интересувал или какъв е бил. Отдават се на спомени, спомени, които са пресъздадени с набор от подходящи текст и мелодия.

Не мога да кажа, че песента е с тъжен край или носи носталгия. На мен ми изглежда съвсем добре. За съжаление, мисля, че тъжното и болката на хората като цяло продават повече.

Да вземем за пример кавъра на гръцката песен, чието заглавие гласи „Не искам такива приятели”. Песента е в изпълнение на Мая и Магапаса, които с времето не успяха да се утвърдят като успешни музикални изпълнители, но пък песента остана емблематична за тях. В редовете на текста се разбира огорчението от това да останеш сам, когато паднеш от върха, на който са свикнали да те виждат приятелите ти.

Тъжна история – разказва обичайния сюжет, в който приятелите се предават едни други, нараняват с думи или дела, наказват с безразличие и забрава. Тази песен, според мен олицетворява разочарованието от предаденото доверие и основателната болка на наранения човек.

Приятелството може да бъде и окуражаващ лирически герой в песните. Вземете за пример моята любима песен на тази тематика: Респект – „Не си сама”. Тази песен си пускам всеки път, когато се почувствам разочарована или огорчена от някой приятел. Тя ми помага и в моментите, когато съм сама или далече от всички, които обичам и знам, че ме обичат. „Не си сама” е нещото, крепи душата ми, когато ми е тежко, преминавам през труден момент и се чувствам сама срещу света.

Тази песен ми напомня, че „не зная колко имам” в лицето на моите верни приятели, които заслужават обичта и доверието ми. И пак „до мен е тя, моята добра приятелка”, за която мога да кажа, че би дала живота си за мен. Така се успокоявам, събирам смелост и сила да се боря с препятствията по пътя си. Тази песен е способна да ме изправи, дори когато сама не го вярвам.


Според мен не е важно какъв стил или кой изпълнява дадена песен. Щом тематиката е нещо толкова сериозно, каквото приятелството е, важно е да се вслушваме в текста, да вникваме в смисъла. Ще бъдете много изненадани когато се разпознаете в сюжета и ще осъзнаете, че много песни се доближават до изживени моменти и познати случки.

Песен за приятели



Тагове:   за,   приятели,   песен,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: poveda
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 8492
Постинги: 3
Коментари: 1
Гласове: 1
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930